måndag 22 februari 2016

Då var Nils inlagd igen

Men det var ju väldigt längesedan senast! 2,5 år sedan ungefär. Jag fick först influensa och sen Måns. Men det är 1,5 vecka sedan vi var tillbaka på skola och jobb så jag trodde att Nils klarat sig... Men tydligen inte... Kom ner vid 3 i lördags morse och hade feber och 'kruppaktig hosta'. På söndagen började jag bli orolig och tillslut struntade jag i 'jag kanske bara är hönsmamma' och åkte in. Vilket kändes bra! Vi fick komma in på rummet direkt (ibland är det en fördel med HS... Även om vi inte hade varit här utan den... Men men) och när vi träffat läkaren sa hon att de ville lägga in honom. Fasta, röntgen (bös=buköversikt), dropp, antibiotika och regelbundna kontroller av puls, feber och blodtryck. Har varit en sönderhackad natt med massa kontroller men vill inte tänka på hur det varit om vi inte åkt in... Han kissade kl 11 igår och efter 3 dl dropp kissade han på toaletten kl 2 inatt, 15 timmar senare.
Vi ligger på avd 61, medicinen, pga influensan för att inte smitta alla små barn på avd 65. Men det är kirurgerna som är här och tittar till honom. Vi ligger isolerade vilket innebär egen ingång och roomservice 😊. För 20kr får man serverat frukost och kvällsfika. Känns lite jobbigt att 'beställa' typ att de har viktigare saker att göra än att servera mig. Men samtidigt behöver jag ju mat 😊. Lunch och middag får jag fixa själv i alla fall.

tisdag 21 april 2015

Härlig vårdag!

Jag och Sofie åkte och handlade med de yngsta medan Måns och Alex lekte. Sen blev det korvgrillning och fika i solen. Härligt!

onsdag 2 juli 2014

Strand mm

Shopping för Jens och Måns, förberedelse för fam Engströms städerska som gjorde jättefint här! Ner till stranden mot St Pola. Håvning lite molnigt. Fam Engström kom. Bar ut Noel så han fick svalka sig lite :-D. Fika på restaurangen med alla. Hem, mat, cykling för Jens. Promenix för mig och Måns och Nils. Fotboll för Noel och Albin. Om 1,5 timme kommer Anneli och Lina :-).
Så kan man också skriva om man är trött ;-)

tisdag 1 juli 2014

Shoppat

Puh... Blev lite shoppat men bara en blus till mig och 12 plagg till barnen :-). Allt för 1060 kr så det var ju bra! Mycket folk och varmt...

Avslutade med lunch på El Corte Ingles. Gott men rätt rörigt där... Nils var trött och otålig och fick sina idéer... När vi åkte i rulltrappan ville han först bli buren. Sen ville han ha på skorna och åka själv. Men då gick det inte bra att fixa det där utan vi skulle åka tillbaka på samma våning och "börja om". Kaféet låg på vår 7 och vi parkerade på -2, say no more...

Noel har varit hemma med Albin. Spelat biljard, käkat toast på treffen och spelat. Haft det bra med andra ord! Nils somnade på väg hem så vi körde hem för en fika. Nils sover än och Jens och Måns gick till poolen.

Morgonrapport

Får komplettera gårdagen sen... Gick till vårdcentralen utanför området direkt på morgonen och fick tid 9.40 så vi kunde äta frukost först. Hon tvättade lite, satte på salva och plåster. Ska rengöra varje dag och byta plåster. Inget bad i pool eller hav... Men tejpar vi en påse om går det säkert bra... Annars får vi bara rengöra det efteråt. Måste ju testa :-). Fick köpa någon antiseptisk gel att ta på. Kan säkert vara bra att ha sen också :-).

Nu ska vi in på rea i stan. Zara och resten av koncernen börjar sin rea idag! Hoppas där inte är allt för mycket kaos :-). Noel stannar ev hemma med Albin...

Nu ska vi

måndag 30 juni 2014

Tabarca mm

Idag var det dags för en utflykt till Tabarca med familjen Engström! De brukar alltid åka dit och bla snorkla i grottor. Fick shoppa badskor strax innan båten eftersom där är stenigt och klippigt när man badar.

Alla tyckte båtresan var kul och en bit innan hamnen stannade båten och man fick gå ner där de hade stora fönster så att man kunde se alla fiskarna.

Väl av båten gick Jens och Henrik för att boka bord till lunchen och jag och Linda gick i förväg med barnen. Plötsligt börjar Noel hoppa runt och vi ser att han blöder på benet ovanför ankeln på benets insida. Vi ser ett söndrigt vinglas där foten stod upp och själva glaset var av... Jag blev lite skärrad men som tur var blev Noel inte ledsen (var nog lite chockad...). Snabbt gick vi (hoppade) bort till en restaurang och en kypare guidade oss in i byn och till ett "hål i väggen". Där stod en man och en kvinna och i det lilla rummet hade de en brist och en massa prylar. Då pustade jag ut :-). Hade sett framför mig att vi blev tvungna att ta båten tillbaka... De tvättade och fixade men kunde varken sy eller tejpa eftersom där liksom inte fanns något att fästa i, urk... Hon frågade om vaccinationer och han fick smärtstillande. Kändes riktigt bra där! De sa att vi får gå till läkaren inom 24 timmar så imorgon ska vi dit direkt...

När vi hittade de andra satt Noel först och vilade men kom igång sen! Kunde ju inte bada med samlade stenar och gick runt och kollade. Forts följer...

söndag 29 juni 2014

Star Wars och strand

Idag var det lite molnigt så vi bestämde oss för att köra till Castillo de Santa Barbara och kolla på Star Wars utställning. När vi väl skulle köra var det soligt och riktigt varmt :-). Men utställningen var inne i tre olika salar där det var svalt och skönt. Riktigt bra utställning! Alla tyckte det var riktigt kul. Efter tog vi en glass i skuggan och kollade utsikten. Gick inte vidare upp i borgen, var för varmt.

Sen körde vi in till Esplanaden och åt på McD :-). Fam Engström åt lunch i Arenales på Snipes så vi körde dit. Låg en stund på stranden, riktigt härliga vågor!
Noel och Albin har kul och kastar boll och hoppar i vågorna. Måns har lärt sig simma lite och vill gärna vara långt ute där han knappt bottnar... Nils älskar att bada nu också och att hoppa i vågorna. Säger att han vill simma och då ska man hålla honom i händerna så sprattlar han själv :-). Sjunger "en liten båt blir ofta våt om magen när det stänker. .." för full hals :-). Sen åt vi glass på en ny fin glassbar ovanför stranden. Först Nils, Måns, Ingrid, Linda och jag, sen Noel, Albin och Jens :-).

Albin åt middag hos oss och sen spelade han, Noel och Måns fotboll med några andra killar. Resten av familjen hängde på Treffen med Henrik och Ingrid.

Nu håller Nils på att somna i soffan och resten ska kolla lite fotboll. Imorgon dags för Tabarca!

lördag 28 juni 2014

Pool strand och hemmahäng

Haft en superdag med morgondopp, frukost på altanen, Noel hos Albin och vid poolen och resten till Mercadona, kort stund vid poolen, lunch hemma och fika, sen stranden med Albin med familj. Middag hemma och nu TV och lugnt. Snart fotboll igen.
Shoppade blommor till blomsterlådan och Måns fick en kaktus. Och så Nils när han klädde upp sig i morse :-) :

måndag 23 juni 2014

Då har vi checkat in!

Så var det dags att flyga till Alicante igen! Vi körde i god tid eftersom det är strejk på tågen och vi hade hört om köer... Så knappt två timmar innan planet ska så är vi innanför säkerhetskontrollen :-). Så nu får vi tillbringa lite tid i lekrummet! Skönt att slippa stressa..ä stor skillnad mot förra året! Så stod vi i kö superlänge först för att checka in, sen för att lämna stolar och vagn och sen till säkerhetskontrollen... I år har vi inget "odd laguage" och barnen springer inte iväg :-). Landar 20.15 så vi tänkte köra inom Mercadona på väg till huset. Skönt att få handla det viktigaste och få en god frukost imorgon! Ska handla lite till fam Emander-Löfvberg också som landar strax innan 24 och ska bo mitt över oss. Noel och Tim lär hänga ihop en del kan jag tro :-).
Nils fick sin andra dos botox i onsdags så vi får se hur det går. Inget läckage än i alla fall!